• 9. třídy na exkurzi do Macochy

• Dne 8. června 2023 se třídy devátého ročníku vydaly do Moravského krasu, aby objevily krásu tamější jeskyně Macochy. Po příjezdu jsme měli možnost si zakoupit v malém obchůdku suvenýry. K jeskyni nás dovezl vláček, ve kterém byla velká zábava. Na místě byl opět obchod se suvenýry a měli jsme ještě pár minut se porozhlédnout po okolí. Při vstupu do jeskyně panovala nervozita a samozřejmě nemohlo chybět vyprávění o příbězích podle skutečné události o lidech, na které spadl strop jeskyně. Jako první nás čekala „suchá prohlídka“ po jeskyni, kde bylo jen 7-8 stupňů. Při prohlídce nám paní průvodkyně říkala různá fakta a zajímavosti o jeskyni. První část prohlídky měla délku přes 600 metrů a končila krásným pohledem ze dna Macochy.

Následovala druhá část, a to byly lodičky. Lodičky nás bavily z celé exkurze nejvíce. Na lodičkách nás převzal pan průvodce. Cesta byla kratší a měla kolem 400 metrů. V průběhu nám průvodce vyprávěl zajímavosti a upozorňoval nás na to, abychom se nebouchli do hlavy, protože strop byl nízký.

Čas se chýlil k obědu. Oběd jsme měli objednaný kousek od Macochy v Chatě Macocha. Abychom se tam dostali, jeli jsme lanovkou, kdy tak cesta netrvala dlouho. Na oběd jsme dostali přírodní kuřecí řízek a hranolky. Po obědě jsme si mohli prohlédnout propast Macochy i shora, ale také zakoupit suvenýry. Nesměla chybět ani zmrzlina na závěr.

Na cestě autobusem zpátky většina spala, protože jsme byli po celém dni unavení. Domů jsme se vrátili okolo půl třetí odpoledne.

To byl konec naší výpravy do Moravského krasu a děkujeme paní učitelce Anně Lovichové, že nám vše zařídila a objednala i přesto, že s námi sama jet nemohla. Zároveň děkujeme za krásný zážitek a doprovod našim učitelkám Marii Benešové, Jaroslavě Kurejové a Haně Kubíkové.

Za žáky 9. tříd sepsala Lenka Cyprianová

• 8. A a 8. B na výletě do Olomouce

• V krásný slunečný den 12. června 2023 se třídy 8. A a 8. B vydaly se svými třídními učiteli a asistenty na poznávací třídní výlet do Olomouce - našeho krajského města.

Prohlídku obě třídy odstartovaly s průvodcem v osobě učitele Ondřeje Čápa v budově Přírodovědecké fakulty UPOL, z jejíž střechy se nabídl moc pěkný výhled nejen na historickou část Olomouce. Následně se všichni přesunuli přes cestu na krátkou návštěvu voňavého olomouckého rozária a vnější prohlídku olomouckého bastionu. Podél hradeb jsme pak v příjemném letním dopoledni prošli parkem a tzv. michalským výpadem vystoupali k chrámu svatého Michala, který si také zájemci prohlédli zevnitř. Přes Horní náměstí a kolem Konviktu jsme v poklusu dorazili na hlavní lákadlo dne – laser game v garážích blízko náměstí Republiky. Po tomto taktickém souboji jsme pokračovali náročným výstupem na vyhlídku z věže u chrámu svatého Mořice, který, všechna čest, zdolala i řada žáků, kteří trpí strachem z výšek.

Unaveni po historickém dopoledni všechny děti ožily při následné návštěvě dalšího chrámu, tentokrát však konzumu – obchodního domu Šantovka, kde měly také možnost kromě nákupu poobědvat. Před nákupy také odevzdali průvodcem připravený pracovní list k zajímavostem a památkám Olomouce.

Všichni jsme se (snad) spokojení vrátili v podvečer v pořádku do Nezamyslic.

Je skoro ostudou, že kromě obchodního centra Šantovka drtivá většina žáků nikdy nebyla v samotném centru našeho krásného krajského města. Proto doufáme, že jsme jim touto prohlídkou ukázali alespoň část krás Olomouce a inspirovali je pro další výlety i s rodiči a blízkými.

O. Čáp, Z. Vránová, C. Dočkalová, L. Čech

• Malá chemická olympiáda - okresní kolo

• Dne 7. června 2023 se skupina osmáků - Adam Čuri (8.A), Martin Komárek a Jaroslav Šmudla (8.B) - zúčastnila okresního kola Malé chemické olympiády v Prostějově, která je určena pouze žákům, kteří mají chemii prvním rokem. Ověřovali se pouze teoretické znalosti.

Celkem se zúčastnilo 34 žáků gymnázií a základních škol.

Umístění za ZŠ bylo následující:

6. místo – Jaroslav Šmudla

7./8. místo – Martin Komárek

22. místo – Čuri Adam 8.A

Děkujeme za moc hezkou reprezentaci školy. Těší mě zájem našich žáků o tuto důležitou přírodní vědu a jsem ráda, že si soutěžící také vyzkoušeli jiné prostředí.

Mgr. Anna Lovichová

• 5. A na škole v přírodě v Koutech nad Desnou

• V pondělí 29. 5. 2023 začala naše výprava na nádraží v Nezamyslicích. Vlakem jsme vyrazili na pětidenní dobrodružství do Koutů nad Desnou. Ubytovali jsme se v chatě Sokolka. Po rozdělení pokojů a zápolení s povlečením jsme se vydali na průzkum okolí, procházku krásným lesem plným domečků pro skřítky a jiné pohádkové bytosti.

Zmapovali jsme terén, obdivovali nádhery přírody, okolní kopce a výhledy. Během těch pěti dnů jsme si zajezdili na minikárách, kde se dětem moc líbilo. Ve Velkých Losinách byla domluvená exkurze v místní ruční výrobně papíru, kde bylo dětem podrobně vysvětleno, jak taková ruční výroba papíru probíhá a vlastníma rukama jsme si to všichni vyzkoušeli.

Nejtěžší a nejnáročnější den nás čekal téměř na závěr – náročný výšlap složitým terénem k horní nádrži přečerpávací elektrárny Dlouhé Stráně. Ovšem za ten nádherný výhled na Praděd, Petrovy kameny, Mravenečník a Rysí skály to určitě stálo. Bylo vidět, že pro některé děti je chůze do kopce i z kopce velmi náročná a většina z nich ocenila to, že jsme se kousek z téměř 20 kilometrové trasy svezli autobusem.

Večerní zábavu jsem si užívali ve stylu různých her, karaoke, opékání špekáčků, posezení u ohně a poslední večer stezkou odvahy.

Školu v přírodě jsme si užívali plnými doušky, spoustou zážitků a vzpomínek. Potkalo nás pár pochroumaných kolen a kotníků, sem tam nějaký puchýř. Klíšťata se nám vyhýbala obloukem. Počasí vyšlo jako objednané z katalogu. Všechny děti jsme rodičům předali v pořádku krásně unavené.

Gabriela Svobodníková, asistentka pedagoga 5. A

• Projektový den Zdravá výživa, prevence poruch příjmu potravy

• Dne 22. května 2023 se u nás ve škole konal Projektový den s názvem Zdravá výživa, prevence poruch příjmi potravy.

Letos jsme pro projektový den zvolili toto důležité téma, protože nám jako škole záleží na fyzickém i duševním zdraví našich žáků.

Žáci všech tříd naší školy absolvovali tuto preventivní přednášku hravou, a mnohdy velice zábavnou, formou. Navštívili osm stanovišť, která jim měla ukázat, jak se zdravě stravovat, co může nezdravé stravování s tělem udělat a kam až to může zajít, pokud tyto základní návyky nebudou dodržovat.

S organizací a přípravou tohoto projektového dne nám pomáhali již tradičně žáci devátých ročníků, kteří se perfektně zhostili rolí průvodců, pomocníků a dokonce i herců v našem malém divadélku.

Mluvit s dětmi a ukázat jim hravou formou, jak důležité je se zdravě stravovat a být spokojený se sebou a svým tělem, je důležité i pro nás a pro společnou pohodovou atmosféru ve škole. Věříme, že z těchto projektových dnů si žáci vždy odnesli nejen ponaučení, ale i veselé zážitky.

Za tým organizátorů

Ing. Jaroslava Kurejová, Mgr. Anna Lovichová, Mgr. Hana Kubíková

• Čímtačára - úspěch v celostátní výtvarné soutěži

• V květnu 2023 se konal 3. ročník výtvarné soutěže s názvem Čímtačára, kterého se pod vedením p. uč. Petra Slouky zúčastnili i žáci naší školy. Název letošního tématu byl „Na křídlech“. V kategorii žáků 9 - 12 let se mezi 583 pracemi umístil na skvělém 1. místě Štěpán Pavelka z 5. B se svým obrazem Andělské volání. K vítězství moc gratulujeme a doufáme, že podobné úspěchy budou inspirovat naše žáky i v dalších ročnících.

Obraz a další díla nejen v této kategorii si můžete prohlédnout zde:

Mgr. Petr Slouka

• Koloběžkiáda - ŠD - 1. 6. 2023

• „Jak málo stačí k dětské radosti!“ Dvě kolečka, jedny řídítka a deska.

1. června si s těmito „výdobytky“ poradili malí i velcí nadšenci ze všech oddělení školní družiny.  A i když v závodě rychlosti na koloběžkách vyhráli ti nejrychlejší, odměna v cíli čekala na všechny. :-)

Vychovatelky ŠD

• Exkurze Vojna u Příbrami a Praha

• V pátek 26. května se žáci 8. a 9. tříd vydali na exkurzi do pracovního tábora Vojna u Příbrami. Po příjezdu nejprve shlédli krátký dokumentární film o zločinech komunismu, komunistických represích a táborech nucených prací pro nepohodlné osoby režimu. Poté si prošli celý tábor, kdy jim průvodkyně vysvětlila historii místa a účel jednotlivých budov. Žáci se dozvěděli o těžkých životních podmínkách vězňů, o tom, jak komunističtí političtí vězni tvrdě pracovali na těžbě uranu, exportovaného do Sovětského svazu.

Po prohlídce se žáci přesunuli do Prahy, kde se mohli vydovádět v Kožíškově muzeu fantastických iluzí. Muzeum nabízelo mnoho interaktivních zážitků s optickými iluzemi a triky pro všechny věkové kategorie.

Po návštěvě muzea si žáci dali oběd a vydali se na tolik vytoužené nákupy na Václavském náměstí.

Doufáme, že si tuto exkurzi opravdu užili. Snad byla pro ně také dostatečnou názornou ukázkou toho, kam byl vedla i dnes cesta ustupování zlu a byla poučením v tom, že nelze relativizovat naši minulost, nejen v éře komunismu.